خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/27 - 14:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عزیزی:

بایدن برای بازگشت به برجام سردرگم است

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون آمریکا و اروپا باید تکلیف خود را در زمینه برجام روشن کنند.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عدم سیاستگذاری مشخص آمریکا در زمینه بازگشت به برجام، گفت: دولت جدید بایدن از چارچوب و منظومه منظم فکری و تحلیلی برخوردار نیست، حتی اظهاراتشان مؤید این است که از یک راهبرد روشن و مشخص تبعیت می‌کنند، به نظر می رسد که سردرگم هستند.



نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چارچوبه فکری، ذهنی و راهبرد نظام جمهوری اسلامی کاملا واضح است ایران به طور قطع، حرف قطعی را زده است، بیانات مقام معظم رهبری فصل الخطاب بوده، اکنون آمریکا و اروپا باید تکلیف خود را در زمینه برجام روشن کنند.



وی تاکید کرد: ایران خواستار لغو کامل همه تحریم ها در میدان عمل است نه بر روی کاغذ، شعار و سخنرانی؛ تا زمانی که از لغو تحریم ها اطمینان پیدا نکنیم، جمهوری اسلامی تن به تعهدات برجامی نمی دهد، چرا که سیاست جمهوری اسلامی کاملا روشن و مشخص است و برمبنای راهبردی که مقام معظم رهبری تعیین کرده اند مجلس و دولت حرکت می کنند.



این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکایی ها در سردرگمی به سر می برند و هنوز خودشان را پیدا نکرده اند بیان کرد: به نظر می آید دولت جدید آمریکا هنوز نمی دانند چه می خواهند، به آنها توصیه می کنیم اشتباهاتی که روسای جمهوری سابق آمریکا از جمله اوباما و ترامپ مرتکب شده اند را تکرار نکنند، آزموده را آزمودن خطا است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آنها اگر به این نتیجه رسیده اند که سیاست آمریکا و مسیری که در این 42 سال طی شده اشتباه بوده و منافع مردم شان تامین نشده از راه غلط برگردند و اصلاح کنند، ملت ایران بزرگوار و فهیم هستند، براساس منافع ملی پشتیبان نظام بوده اند و در ادامه مسیر در سیاست خارجی همراه و همگان با سیاست ها نظام اسلامی خواهند بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 314025
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار